Apple har indledt det, de kalder et Service Program, for sine AirPods Pro trådløse hovedtelefoner, skriver 9to5Mac. Det skyldes, at visse eksemplarer er ramt af et produktionsproblem der kan give hovedtelefoner ‘lydproblemer’.
På supportsiden oplyses det, at det kun er en lille procentdel af de solgte AirPods Pro, der er ramt af problemet. Til gengæld gælder det alle producerede eksemplarer frem til oktober måned.
De berørte AirPods vil ifølge Apple være ramt af følgende problemer:
- Knitrende eller statiske lyde, der bliver højere i støjende omgivelser, under træning eller mens du taler i telefon.
- Den aktive støjreduktion fungerer ikke som forventet, såsom tab af baslyd eller en stigning i baggrundslyde, såsom gade- eller flystøj.
Der har været rapporteret om problemerne med AirPods Pro siden årsskiftet, men det er altså først nu at Apple erkender problemet.
Oplever du problemer med dine AirPods Pro, skal du enten tage kontakt til Apple Support eller en officiel Apple-forhandler, såsom Humac. Hovedtelefonerne vil blive undersøgt for at sikre, at de falder ind under serviceprogrammet, hvorefter den defekte hovedtelefon (venstre, højre eller begge) vil blive udskiftet med en ny.
Programmet er gyldigt i op til to år efter købsdato. Læs mere hos Apple Support.