Gadgets

Apple vælger dansk design

Ikke alene har Apple valgt at bygge et kolossalt datacenter uden for Viborg, men en international iPad Pro-kampagne er skudt i gang med hjælp fra to danske kunstnere.

Nan Na Hvass og Sofie Hannibal, designerne bag Hvass&Hannibal, vandt en konkurrence, hvor Apple inviterede ni internationale illustratorer til at teste den nye Apple Pencil til iPad Pro. Og det blev altså Hvass&Hannibals to illustrationer, ‘Birds’ og ‘Landscape’, der nu pryder Apples kampagnemateriale og derfor kan ses i butiksvinduer verden over. Begge illustrationerne er naturligvis skabt med Apple Pencil i app’en Procreate.

 

Sådan ser Apples iPad Pro-kampagne med dansk islæt ud.
Sådan ser Apples iPad Pro-kampagne med dansk islæt ud.

Sofie Hannibal og Nan Na Hvass tog afgang fra KADK (tidl. Danmarks Designskole) i 2012, og har samarbejdet med en lang række internationale virksomheder – fra ASOS og Adidas til Monki og Marimekko. Duoen har vundet flere priser, herunder den britiske YCN Award og en amerikansk Pixel Award, og deres illustrationer er blevet bragt i anerkendte internationale designmagasiner som Creative Review og Print Magazine. Se eksempler på kunstnernes hjemmeside hvasshannibal.dk.

 

Relaterede artikler

Back to top button

Vi lever af annoncer

Hejsa kære læser. Vi kan se, at du bruger en Adblocker. Det er vi superkede af. Som et lille medie er vi afhængige af annoncekroner for at kunne levere gratis indhold til dig. Vi vil derfor bede dig om at lukke for din AdBlocker eller i det mindste give vores site lov til at vise bannere, hvis du gerne vil læse vores indhold. Med venlig hilsen iNPUT.