Din digitale indgang til det offentlige er blevet nemmere at navigere på mobiltelefonen. Digitaliseringsstyrelsen har nemlig givet Borger.dk en ny forside med en forbedret mobilvisning og en mere central placering af søgefeltet.
“Flere og flere borgere anvender deres mobil i kontakten med det offentlige, og flere søger direkte på deres ærinder. Derfor lancerer vi nu en ny forside,” skriver styrelsen.
Fra forsiden finder du nu også guider til forskellige livssituationer – for eksempel når du bliver forælder, eller hvis du skal flytte. Det skal gøre det endnu nemmere at finde lige præcis det indhold, du søger.
– Med 72 millioner besøg sidste år er borger.dk en vigtig kanal, når borgerne skal finde informationer. Men vi kan blive endnu bedre til at hjælpe dem på vej. Vi skal løbende følge med borgernes foretrukne måder at navigere og søge informationer på. Derfor lancerer vi en ny forside og en bedre mobilvisning, siger vicedirektør i Digitaliseringsstyrelsen Mette Lindstrøm Lage.
Et af de nye tiltag er guider til forskellige livssituationer. I guiderne får de besøgende et samlet overblik over den meste relevante information om den pågældende situation.
På forsiden af Borger.dk er der ligesom tidligere direkte indgange til Digital Post og Mit Overblik, hvor man kan finde information om igangværende sager, gæld, betalinger, økonomiske ydelser og personlige oplysninger.
Om Borger.dk
Borger.dk er en fællesoffentlig portal, som drives og udvikles i et samarbejde mellem staten, regionerne og kommunerne.
I 2022 blev borger.dk besøgt 72 mio. gange. I løbet af de seneste 5 år er borger.dk’s årlige besøgstal steget med knap 85 pct. fra 39 mio. besøg i 2018 til 72 mio. besøg sidste år.