Fremtidens Hjem

Brugere: Google Home bliver tunghør med tiden

Adskillige Google Home-ejere klager over, at enhederne bliver tunghøre efter længere tids brug. Google har ikke anerkendt problemet, men der findes et fiks.

Google har givetvis en udfordring med sine Google Home-produkter. Adskillige brugere har igennem de sidste måneder klaget over, at produkterne simpelthen bliver tunghøre efter nogen tid; de reagerer ikke på vågeordet og skal have gentaget selv simple kommandoer flere gange. Problemerne diskuteres livligt på både Reddit og på Google Nest-supportsiden.

Fælles for alle brugerne er, at enhederne har fungeret perfekt i længere tid, men så pludselig holder op med at respondere. Blandt andet skriver brugeren GenesisNZ, at han i løbet af få dage oplevede at hans Google Home blev voldsomt tungnem:

 

”Vores Google Home kæmper nu med at forstå kommandoer, som den tidligere forstod uden problemer. Den lyser op, men der kommer ingen respons. Et par gange har min kone været ved at smide den stakkels Google Home ud ad vinduet.”

Giv Google Home hørelsen tilbage

På trods af, at de første rapporter om fejlen dukkede op så tidligt som i februar, har Google endnu ikke forholdt sig officielt til problemet – bortset fra en medarbejder, der har postet følgende indlæg i et supportforum:

 

”Vores ingeniørgruppe kigger stadig på problemet, og i øjeblikket har jeg ingen væsentlige opdateringer om sagen. Jeg fortsætter med at tjekke ind med holdet for eventuelle ændringer og opdaterer denne tråd, når jeg hører flere oplysninger.”

Blandt brugerne har det været diskuteret, om det er mikrofonen i Google Home-produkterne, der fejler, men fejlen skal sandsynligvis findes i softwaren i stedet. I hvert fald er det lykkes flere af brugerne at give enhederne hørelsen tilbage ved at deaktivere ”Tale- og lydaktivitet” i aktivitetsindstillingerne. Døjer du med problemerne, kan du forsøge at afhjælpe problemet ved at klikke dig ind på Aktivitetsadministration, deaktivere Tale- og lydaktivitet indtil Google kommer med en permanent løsning på problemet. Har du indstillet flere brugere, skal det gøres for samtlige brugere.

Tak til iNPUT-læseren Asbjoern Andersen for tippet.

 

Relaterede artikler

Back to top button

Vi lever af annoncer

Hejsa kære læser. Vi kan se, at du bruger en Adblocker. Det er vi superkede af. Som et lille medie er vi afhængige af annoncekroner for at kunne levere gratis indhold til dig. Vi vil derfor bede dig om at lukke for din AdBlocker eller i det mindste give vores site lov til at vise bannere, hvis du gerne vil læse vores indhold. Med venlig hilsen iNPUT.