Danske Bragi, der står bag en stribe trådløse hovedtelefoner, opgiver at konkurrere mod Apple, Samsung og alle de andre. Firmaet bekræfter over for websitet Wearable, at de har solgt produktionen af hovedtelefoner fra til en ukendt tredjepart og i stedet vil fokusere på at sælge licenser til sin kunstige intelligens.
Stifter og direktør Nikolaj Hviid fortæller ikke hvem der har overtaget firmaets Dash-hovedtelefoner, men Wearable mener at vide, at både Fitbit og Google har været på tale. Det er dog ubekræftet.
Hviid siger i en udtalelse at Dash Pro’ens “ultraeffektive AI” er et bevis på, at Bragi er transformeret til et software-firma.
“Dash Pro indeholdt den banebrydende og ultraeffektive AI og software, der kunne opdateres med nye funktioner som Amazon Alexa, sprogoversættelser og personlig høring. Med salget af vores produktvirksomhed har Bragi gennemført sin omdannelse til et software-, AI-, og IP-licensfirma,” siger Hviid.
Vi anmeldte Bragi Dash Pro sidste år og gav de trådløse hovedtelefoner et “iNPUT anbefaler”-mærkat med ordene: “Ikke bedst på alle parametre. Til gengæld kan de det hele – og lidt mere til”. Hovedtelefonerne nærmest overvældede med sine mange funktioner; deriblandt en indbygget oversætter.
Kunder der allerede ejer Dash-hovedtelefonerne vil fortsat kunne få support, loves det.