Mandag fik danskerne en ny løsning til Digital Post fra det offentlige. Samtidig åbnede Netcompany for tjenesten mit.dk, der er en konkurent til e-Boks. Den skal være en ny digital postkasse til kommunikation mellem borgere, myndigheder og virksomheder.
Men lige siden der blev trykket på knappen, har der været problemer. Og her, mere end et døgn senere, er det stadig ikke muligt at logge ind på tjenesten.
“Mit.dk oplever i øjeblikket driftsforstyrrelser med at logge ind. Tilgå Digital Post på borger.dk, virk.dk”, står der på siden.
Det er selskabet Netcompany, der står bag mit.dk. Det er samtidig dem, der har leveret den nye Digital Post-løsning til myndighederne. Men der er altså fint hul igennem til den, det er udelukkende mit.dk klienten, der elever problemer.
Det var ellers med stor selvsikkerhed og lige så store ambitioner, at Netcompany mandag lancerede tjenesten:
– Målet med mit.dk har hele tiden været at gøre hverdagen lettere for danskerne. Vi får mere og mere digital post i Danmark, og det kræver, at teknologien følger den udvikling. I dag skal vi åbne nye apps, hver gang vi skal betale en regning eller hente oplysninger fra vores læge. Hvorfor er det hele ikke samlet ét sted? Det vil vi gerne løse med mit.dk, sagde André Rogaczewski, der er medstifter og adm. direktør for Netcompany i forbindelse med lanceringen.
Netcompany har tidligere stået bag både Aula, Smitte|Stop og Coronapas app’en.
Der arbejdes lige nu hårdt på at løse problemerne, men der er endnu ikke nogen tidshorisont.