Disney+ er faldet godt i danskernes smag, Siden lanceringen i midten af september har streaming-tjenesten overhalet etablerede spillere som Apple TV+, C More, HBO Nordic og Dplay og placeret sig som nummer seks på danskernes liste over mest brugte streamingtjenester. Det viser friske tal fra Kanter Gallup, som Mediawatch refererer til.
Ifølge tallene har Disney+ ugentligt besøg af 16 procent af danskerne – og det er i særdeleshed de unge. Således 40 procent af de 15-24-årige og omkring 30 procent af 4-14-årige. Altså knapt hver tredje.
Der er dog fortsat langt op til de mest brugte streamingtjenester. Youtube formåede eksempelvis at få fat i halvdelen af alle danskerne i løbet af oktober og Netflix hele 45 procent af danskerne. Det er mere end selv DRTV, der “kun” formåede at lokke 42 procent af danskerne indenfor i oktober.
Sponseret link: Her kan du tegne abonnement på Disney+
Tallene fra Kantar Gallup viser også, at Apple TV+ har svært ved at fange danskernes interesse. Bare fire procent af danskerne var omkring Apples tjeneste i oktober måned.
# Streaming-tjeneste Procent 1 Youtube 50 % 2 Netflix 45 % 3 DRTV 42 % 4 Viaplay 26 % 5 TV 2 Play 22 % 6 Disney+ 16 % 7 Yousee TV & Film 10 % 8 HBO Nordic 8 % 9 Dplay 6 % 10 Apple TV+ 4 % 11 C More 3 % 12 Amazon Prime 3 % 13 Viafree 2 %
Streaming-tjenesterne i oktober (kilde: Kanter Galop / Mediawatch). Til gengæld bliver det interessant om The Mandalorian sæson to, der fik premiere på Disney+ sidst i oktober, formår at lokke endnu flere danskere ind på tjenesten. I løbet af december får to film, der egentlig skulle have været i biograferne, premiere på Disney+, nemlig Mulan og den seneste Pixar-film Soul .
Sponseret link: Her kan du tegne abonnement på Disney+