Disney har uden tvivl haft stor succes med deres streamingtjeneste. Succesen har dog nået et nyt niveau, fordi Disney+ har nemlig rundet 100 millioner abonnenter globalt. Walt Disneys CEO, Bob Chapek, bekræftede dette under virksomhedens årlige aktionærmøde i går.
Kun 16 måneder er gået siden lanceringen af Disney+, men streamingtjenesten har allerede rundet en magisk milepæl. Der er dog stadig et godt stykke vej op til Netflix, med 200 millioner abonnenter. Der er vist ingen tvivl om, at det går stærkt for Disney+ for tiden.
Virksomheden havde tidligere forudsagt, at det ville nå 60 millioner abonnenter, fem år efter lanceringen i november 2019. Derfor må der være god grund til stor jubel hos Disney.
Store eksklusive titler, såsom The Mandalorian, Soul og senest WandaVision har uden tvivl også hjulpet med at trække mange seere til.
Der er dog stadig masser af nyt indhold på vej – også til voksne. Under opstarten af Disney+ var indholdet meget børne- og familie-fokuseret, men dette har dog ændret sig siden “Star” blev inkluderet i tjenesten. “Star”-kataloget kom nemlig til i februar måned, hvilket har øget indholdet markant, men prisen steg til gengæld også.
Ifølge Disney, er det planen at tilbyde mere end 100 nye titler om året. Dette inkluderer Disney Animation, Disney Live Action, Marvel, Star Wars og National Geographic.
Det næste mål for Disney, er at have mellem 230 og 260 millioner abonnenter inden 2024.
Læs også: Microsoft undersøger problem med manglende respons på Xbox controllere