Det går forholdsvis godt for Disneys streamingtjeneste. Disney+ har nu rundet de 50 millioner betalende abonnenter – det betyder, at de har hentet 22 millioner nye kunder på bare to måneder.
Det skyldes naturligvis, at tjenesten rullede ud i en række europæiske lande i slutningen af marts, deriblandt England, Tyskland, Italien, Spanien og siden Frankrig. Disney har lovet, at tjenesten åbner for danskere og de andre nordiske lande i løbet af sommeren.
– Vi er virkelig ydmyge over, at Disney+ resonerer med millioner over hele kloden, og det tyder godt for vores fortsatte ekspansion i Vesteuropa, Japan og Latinamerika senere på året, siger direktør Kevin Mayer i en pressemeddelelse.
Til sammenligning har streaming-kongerne fra Netflix mere end 167 millioner betalende kunder, så Disney er trods alt stadig Benjamin. Hulu, der er Disneys anden streamingtjeneste, har 30 millioner abonnenter, men er p.t. udelukkende tilgængelig i USA. Der er dog planer om, at Hulu også skal spredes ud over hele verden.
Nye serier på vej
Mens de nyere biograf-udgaver af Star Wars har haft svært ved at tilfredsstille folket, har Disney+ fået stor succes med den første Star Wars tv-serie i form af The Mandalorian. Hele sæsonen et er tilgængelig på tjenesten og anden sæson får premiere til oktober. Selskabet forventer også, at den meget omtalte Marvel-serie The Falcon and the Winter Soldier vil kunne trække yderligere kunder i butikken. Den får premiere til august.
Tjenesten må også formodes at nyde godt af COVID-19-pandemien – lige som andre streamingtjenester. Disney har på grund af krisen frigivet både Frozen 2 og Pixar-filmen Onwards på Disney+ tidligere end planlagt.