Disney plejer at have rigtig godt styr på alle aspekter af merchandise, men i år er de blevet taget gevaldigt på sengen – og det endda lige op til jul. ”Synderen” er den lille karakter baby-Yoda fra tv-serien The Mandalorian , der er en af Star Wars-flagskibene på Disney+ streamingtjenesten.
Karakteren, der officielt går under navnet The Child , men af nettet hurtigt er blevet døbt baby-Yoda er på rekordtid blevet helt tåbeligt populær. Og det er åbenbart kommet fuldstændig bag på Disneys kommercielle afdeling. I hvert fald er hylderne med baby-Yoda merchandise gabende tomme her op til jul.
Først i disse dage har købelystne The Child-fans fået mulighed for at bestille legetøj – men det er først med levering til april måned. Der har simpelthen ikke været sat en produktion i gang.
Disney forsøgte sig godt nok med en feberredning, ved at tilbyde t-shirts og kaffekopper med baby-Yoda, men alle produkterne var prydet af en identisk koncepttegning af The Child – og det vakte naturligvis ikke just jubel i fanbasen.
Baby-Yoda legetøjet er først klar til levering til foråret. Men stadig er udvalget temmelig pauvert. Ud over de førnævnte t-shirts og kopper har fans nu fået mulighed for at forudbestille en Pop! Vinyl-udgave samt en 11 tommer høj dukke af The Child. Se udvalget hos Disney Store her .
Kærligheden til The Child, der i øvrigt skal forestille et 50-årig eksemplar af samme race som Yoda, har udmyntet sig i en syndflod af memer. Her er et par af reaktionerne: