Siden torsdag aften har det ikke været muligt at logge på den digitale postkasse fra e-Boks. På hjemmesiden skriver selskabet:
“Vi oplever i øjeblikket tekniske problemer, som kan medføre, at du ikke kan logge på. Du kan i mellemtiden få vist din post fra det offentlige på Borger.dk og Virk.dk. Vi arbejder på en løsning og beklager ulejligheden”.
Selv om mange danskere er skiftet til app’en Digital Post, er der fortsat nogle der modtager eksempelvis lønsedler via e-Boks skriver Ekstra Bladet.
Siden sidste marts, hvor Digital Post blev tilgængelig, har virksomheder og borgere kunnet vælge, om de vil tilgå deres Digital Post fra de tre platforme, som det offentlige stiller rådighed: borger.dk, Virk eller den nye app. Post fra det offentlige vil også kunne læses på de to platforme fra private selskaber, e-Boks og mit.dk.
På de to sidstnævnte platforme kan man også modtage post fra private aktører som eksempelvis banker og forsikringsselskaber.
Der er ingen informationer om, hvornår nedbruddet forventes rettet.
OPDATERING klokken 12.00:
e-Boks har nu opdaget ordlyden på deres hjemmeside, så den indledes med “Vores underleverandør oplever i øjeblikket tekniske problemer”.
Underleverandøren er KMD.