Gadgets

Facebook: Nu får du historier baseret på, hvad DU kan li’!

Facebook har hidtil fungeret sådan, at du får vist nyheder, som mange har liket eller på anden måde interageret med – hvilket har ført til, at især kommercielle sites har været ekstremt ivrige for at få dig til at like og kommentere på deres opslag, så de når længere ud og får mere eksponering. Men det ændrer sig nu.

Baseret på din egen mening

 

Fra nu af vil Facebooks algoritme for, hvordan de viser dig nyheder, ikke kun baseres på andres interaktioner og på, hvad du har liket før – den vil også tage hensyn til, hvad tjenesten tror, du vil være interesseret i. Den viden er baseret på, at Facebook har lavet undersøgelser med 10.000 brugere, der har givet feedback på historier i deres nyhedsstrøm – men altså også historier, de ikke har kommenteret på eller liket. Den feedback betyder, at Facebook nu vil kunne regne ud, om du vil være interesseret i en nyhed – også selv om den ikke har fået masser af likes. Det vil forhåbentlig betyde flere interessante nyheder til dig – og måske historier, du ikke engang vidste, du ville være interesseret i.

 

Relaterede artikler

Back to top button

Vi lever af annoncer

Hejsa kære læser. Vi kan se, at du bruger en Adblocker. Det er vi superkede af. Som et lille medie er vi afhængige af annoncekroner for at kunne levere gratis indhold til dig. Vi vil derfor bede dig om at lukke for din AdBlocker eller i det mindste give vores site lov til at vise bannere, hvis du gerne vil læse vores indhold. Med venlig hilsen iNPUT.