Stofa advarer nu om en særdeles vellignende phisgingmail, der forsøger at lokke kontooplysninger ud af kunderne. I disse dage får selskabet dagligt flere henvendelser fra kunder, der har modtaget mailen, oplyses det.
”Din faktura fra marts måned 2022 er blevet betalt to gange,” lyder det i mailen, der forsøger at få kunderne til at udlevere deres kontooplysninger. Men det er altså ikke Stofa, der er afsender på mailene.
– Vi ville aldrig bede vores kunder om at indtaste deres kontooplysninger på den måde. Har man modtaget en sådan mail, skal man rapportere den som spam i sit mailprogram og slette den. Sådan siger Henrik Simonsen, der er direktør for Kundecentrum i Norlys Digital, som Stofa er en del af.
Norlys har desuden lagt en speak på telefonerne og et opslag på Stofas Facebook-side for at advare kunderne om de falske mails.
Flere sprogfejl …
Kigger man grundigt på mailen, der er i omløb lige nu, er der dog flere ting, der afslører, at den ikke er ægte. Når man læser teksten grundigt igennem, får man nemlig øje på flere sproglige fejl. Derudover er mailen sendt fra en adresse, der hedder noreply-8184363606@nomu.tokyo. Er en mail sendt fra Norlys, vil mailadressen altid slutte på enten @stofa.dk eller @norlys.dk.
– Er kunderne i tvivl, om en mail rent faktisk stammer fra os, er de naturligvis altid velkomne til at kontakte vores kundeservice, siger Henrik Simonsen.