Features

IFA 2018: Hvad kan vi forvente?

På fredag åbnes dørene til europas største forbrugerelektronikmesse.

På fredag slås dørene op til IFA 2018, der er den største forbrugerelektronikmesse i Europa. Messe Berlin ligger igen arealer til begivenheden, hvor hundredevis af producenter viser sine nyheder frem. Fra Samsung til Sony, B&O til Sonos, her vises grejet der er værd at holde øje efter de næste måneder. Sidste års messe var domineret af intelligente højttaler og OLED-fjernsyn, og det forventer vi at se meget mere af i år.

iNPUT er naturligvis til stede i Berlin, så vi kan fortælle om alle nyhederne. Selve pressedagene finder sted i dagene op til den officielle åbning, så du kan forvente masser af nyheder allerede onsdag og torsdag. Flere af de største producenter har allerede inviteret til lanceringer. Her er et overblik over, hvad vi kan forvente at se de næste dage …

 

Bang & Olufsen

Bang & Olufsen har inviteret pressen til at “deltage i den globale afsløring af spektakulære nye produkter, der fremhæver vores kompetencer inden for design, håndværk og akustik”. Om der er tale om helt nye produkter er uvist, men vi forventer, at Struer-folkene er klar til at flashe deres nye Forår/Sommer-kollektion, der tæller Beoplay A1 og Beoplay P2 højttalerne, samt Beoplay H4 hovedtelefonerne – alle i nye farver.

LG

LG har nydt godt af, at salget af OLED-paneler er eksploderet det seneste års tid, men det er tvivlsomt om der vises nye tv-modeller frem, da 2019-modellerne sikkert gemmes til en præsentation under januar måneds CES-messe i Las Vegas. Til gengæld kan vi sikker få lov til at se (og lytte) til LG’s nye Dolby Atmos-soundbar, SK10Y. Sidste år lancerede LG sin V30 smartphone, så måske vil koreanerne vise en ny model i år? I hvert fald har de meldt ud, at årets keynote bliver om LG’s ThinQ kunstige intelligens, hvilket sandsynligvis betyder nye intelligente højttalere.

 

Philips

TP Vision, der producerer fladskærme under Philips-brandet, annoncerede allerede i sidste måned et nyt samarbejde med engelske Bowers & Wilkins. Der er ikke blevet offentliggjort detaljer om samarbejdet, men vi er villige til at vædde på, at det handler om at give fladskærmene fra Philips bedre lyd – og mon ikke vi får at se de første spæde frugter af samarbejdet på IFA?

En anden Philips-forgrening, Philips Hue, har netop lanceret et væld af nye Hue-produkter – blandt andet lamper og udendørs lydkabler – som vi naturligvis også forventer at kunne se på messen.

Næste side: Samsung, Sonos og Sony.

 

1 2Næste side

Relaterede artikler

Back to top button

Vi lever af annoncer

Hejsa kære læser. Vi kan se, at du bruger en Adblocker. Det er vi superkede af. Som et lille medie er vi afhængige af annoncekroner for at kunne levere gratis indhold til dig. Vi vil derfor bede dig om at lukke for din AdBlocker eller i det mindste give vores site lov til at vise bannere, hvis du gerne vil læse vores indhold. Med venlig hilsen iNPUT.