GadgetsTophistorie

IFA: SharkNinja går offensivt ind i EU

Amerikanske SharkNinja er i Danmark mest kendt for deres AirFryers, men nu har amerikanerne på årets IFA messe i Berlin annonceret hele 23 forskellige nye produkter i en lang række kategorier – og rigtigt mange af de nye produkter ventes at blive lanceret i Europa i løbet af de næste måneder.

SharkNinja spildte ikke tiden til pressekonferencen, da de som sagt havde meget at vise frem – og yderst tilfredsstillende var det, at der ikke blev nævnt ordet “AI” én eneste gang! Det skulle jeg ellers hilse at sige, var temaet på resten af messen.

Jeg vil også gerne minde læser om, at vi ikke har haft mulighed for at prøve produkterne men kun har set dem i kontrollerede miljøer og hørt om produkterne fra SharkNinjas egne repræsentanter. 

Amerikanerne har spredt sig godt ud på diverse kategorier inden for forbrugerelektronik, hvor de har delt mærket op til eksempelvis at hedde Ninja Kitchen, Shark Clean og Shark Beauty alt efter hvilken kategori det enkelte produkt lander i. 

Shark Kitchen i det danske køkken 

En af de nyheder, der blev lagt meget vægt på fra SharkNinja, var den nye Ninja Luxe Café. En alt i én kaffemaskine, der hjælper med at afgøre, hvor fint kaffen skal kværnes, hvor meget der skal bruges og tilmed skummer mælken med en kombination af steamer og piskeris i bunden, så du får en barista-lignende mælkeskum til din latte art. Alt efter hvilken udgave man går efter, vil der være forskellige typer af hjælpemidler i maskinen. Den kan faktisk også lave både filterkaffe og en koldbrygget kaffe til de varme sommerdage. 

Jeg blev enig med en kollega fra et andet medie, der angiveligt er en rigtig kaffenørd, at det nok ikke var til en som ham, men nærmere til os der gerne vil have følelsen af en god cafékaffe, uden at vi skal bruge alt for meget tid og heller ikke besidder de rette kundskaber til det. 

Af andre produkter i køkkenkategorien lancerede SharkNinja en ny Ninja SLUSHi Frozen Drink Maker. En slush ice maskine til køkkenbordet. Den kommer i kølvandet på deres populære Ninja CREAMi, der kan lave hjemmelavet is i en rimelig kompakt størrelse.

Til sidst kommer de med en version af deres Ninja Double Stack XL Air Fryer, der nu kommer med et indbygget termometer, der kan sættes i kyllingen og fortælle, hvornår kødet har fået den rette temperatur. Den fylder også en del mindre på køkkenbordet og udnytter højden. Noget de i følge SharkNinja har taget til efterretning fra skandinaviske forbrugere, der generelt har mindre køkkenplads end i eksempelvis USA.

Shark Clean 

I kategorien rengøring var der også et par nyheder, der kommer på hylderne i Danmark. Deres nye robotstøvsuger Shark PowerDetect Robot, der blandt kan vaske gulv, løfte sig til at komme op højere tæpper og registere forskellige typer snavs og rengøre tilsvarende. Tilsyneladende helt uden brug af AI – tænk en gang. Hvordan den så faktisk klarer sig i konkurrence med alle andre robotstøvsuger med samme funktioner, må komme an på en prøve. 

En ny udgave af deres Shark Steam Pickup kommer nu med en ny funktion, hvor den altså også skulle opsamle snavs og krummer fra gulvet og separere de to ting til at kunne smide ud efterfølgende. Jeg må indrømme, at familiefaren i mig var ret nysgerrig på, om denne virker, som der blev lagt op til.

Shark Beauty

På trods af at vi ikke gør os meget indenfor skønheds-tech, så skal vores læser ikke snydes for SharkNinjas vel nok største afsløring til IFA 2024. Der er tale om deres nye Shark FlexFusionen ny version af deres Shark FlexStyle, der åbentbart er gået viralt på sociale medier – hvilket lød til at være et kvalitetstempel i sig selv. 

FlexFusion kan bruges både som traditionel hårtørrer og derudover som glattejern, krøllejern og andre styling muligheder til personer med langt hår. Særligt funktionen at kunne glatte håret mens det er vådt, og altså ende med både glat og tørt hår, gjorde de kvindelige mediefolk yderst begejstrede. Lad os håbe, at der kommer anmeldelser på FlexFusion, der gør os klogere, så man ikke afhænger af korte virale videoer på sociale medier.

Indtil videre har vi desværre ikke kunne snuse os frem til konkrete priser på udgivelserne, eller hvornår de er på hylderne i Danmark. 

Back to top button

Vi lever af annoncer

Hejsa kære læser. Vi kan se, at du bruger en Adblocker. Det er vi superkede af. Som et lille medie er vi afhængige af annoncekroner for at kunne levere gratis indhold til dig. Vi vil derfor bede dig om at lukke for din AdBlocker eller i det mindste give vores site lov til at vise bannere, hvis du gerne vil læse vores indhold. Med venlig hilsen iNPUT.