Gadgets

iPad Pro sælger mere end forventet

Da Apple sidste år lancerede deres 13″ iPad Pro blev den mødt med en del skepsis; en så stor iPad – og så til det professionelle marked – synes flere analytikere ville blive svær at sælge. Det viser sig dog, at iPad Pro i USA har udgjort 12% af salget af iPads i 4. kvartal.

47% af alle solgte iPads er i kategorien Mini.
47% af alle solgte iPads er i kategorien Mini.

iPad Mini er størst

 

Eftersom der kun er en enkelt type iPad Pro er det faktisk ret imponerende, at den gør det ud for 12% af det totale salg af iPads. Det svarer faktisk nogenlunde til salget af iPad Air, men overgåes af den billigste iPad overhovedet, iPad Mini 2, men også af iPad Mini 4 og iPad Air.

Samlet set er Mini kategorien klart størst – den udgør 47% af salget, mens iPad Air og Air 2 tilsammen har har 41% – og så altså iPad Pro med 12%.

 

Samlet set er salget af iPads dog stadig for nedadgående.

Relaterede artikler

Back to top button

Vi lever af annoncer

Hejsa kære læser. Vi kan se, at du bruger en Adblocker. Det er vi superkede af. Som et lille medie er vi afhængige af annoncekroner for at kunne levere gratis indhold til dig. Vi vil derfor bede dig om at lukke for din AdBlocker eller i det mindste give vores site lov til at vise bannere, hvis du gerne vil læse vores indhold. Med venlig hilsen iNPUT.