Gadgets

Kæmpesucces: Apple kan ikke følge med efterspørgslen

AirPods Pro er blevet en større succes end forventet og Apples leverandører har svært ved at følge med efterspørgslen hævder medie.

Hvis du har planer om at forkæle dig selv eller andre med et sæt AirPods Pro under juletræet, må du hellere komme ud og lede. Ifølge nyhedstjenesten Bloomberg er de nye – og dyrere – AirPods Pro nemlig blevet en markant større succes end Apple forventede, og det lægger hårdt pres på den fabrik hvor hovedtelefonerne produceres.

AirPods har de sidste par julesæsoner været et stort hit. Det seneste sæt, der har aktiv støjdæmpning og er vandafvisende, er knapt en tusindelap dyrere end de forrige udgaver, men det har åbenbart ikke lagt en dæmper på lysten til at eje dem. Der er i øjeblikket mere end en måneds ventetid på hovedtelefonerne, hvis man bestiller dem på Apples hjemmeside.

 

Ifølge nyhedstjenesten, der har snakket med ”folk med indsigt i sagen” er fabrikken, der producerer AirPods Pro i problemer med at levere det antal, Apple efterspørger. Apples talskvinde, Trudy Muller, vil ikke kommentere sagen over for Bloomberg.

Apple var tidligt ude med komplet trådløse hovedtelefoner, men har specielt det seneste år fået seriøs konkurrence fra både Sony, Samsung, Huawei, Bang & Olufsen, Libratone og  adskillige andre.  I Slutningen af august – inden de nyeste AirPods blev lanceret – var Apple ”klar leder” på markedet for komplet trådløse hovedtelefoner ifølge Counterpoint Research.

 

Du kan læse vores anmeldelse af AirPods Pro lige her – og se en liste over de bedste trådløse hovedtelefoner, vi har testet, lige her. 

Relaterede artikler

Back to top button

Vi lever af annoncer

Hejsa kære læser. Vi kan se, at du bruger en Adblocker. Det er vi superkede af. Som et lille medie er vi afhængige af annoncekroner for at kunne levere gratis indhold til dig. Vi vil derfor bede dig om at lukke for din AdBlocker eller i det mindste give vores site lov til at vise bannere, hvis du gerne vil læse vores indhold. Med venlig hilsen iNPUT.