Parkeringsapp’en Easypark, der har mere end 450.000 brugere, blev tidligere i december ramt af et cyberangreb. Det lykkedes de indtrængende at stjæle kundeoplysninger, men Easypark forsikrer, at der udelukkende er tale om “ikke-følsomme” data.
Afhængigt af hvad kunden har oplyst, kan dette inkludere navn, telefonnummer, fysisk adresse og e-mailadresse. Enkelte cifre fra kundernes betalingskort er også blandt de lækkede data.
“Dog kan ingen foretage betalinger med denne ufuldstændige information,” skriver selskabet på hjemmesiden.
“Vi kontakter alle kunder, som er blevet berørt af cyberangrebet,” skriver de videre.
Angrebet skete den 10. december, men det er først i dag at Easypark fortæller om hændelsen. Den er blevet rapporteret til den svenske databeskyttelsesmyndighed, da EasyParks hovedkontor er placeret i Sverige. Desuden har Easypark også underrettet myndighederne i de to ikke-EU-lande Storbritannien og Schweiz.
“Vores sikkerhedsteam, inklusive eksterne sikkerhedseksperter, arbejder hårdt for at sikre at effektiv sikkerhed og beskyttelse af brugernes private oplysninger er på plads,” skriver selskabet.