MG er klar til at tage Shanghai Motor Show med storm, når de om få dage viser deres nyeste skud på stammen: MG CyberX – en kantet og fræk elektrisk SUV, der skal appellere til en yngre og mere livsstilsorienteret målgruppe.
De første teaser-billeder afslører en bil med markante linjer og en mere opret, bokset profil end MG’s nuværende modeller. CyberX skiller sig ud med oplyste logoer og gennemgående LED-lysbånd både foran og bagpå, hvilket giver den et futuristisk præg.
CyberX bliver anden model i MG’s Cyber-serie, som blev søsat sidste år med den elektriske sportsvogn Cyberster. Hvor Cyberster havde fart og stil som nøgleord, lægger CyberX vægt på rå charme og alsidighed – måske helt perfekt til unge, der vil have mere end bare transport fra A til B.
MG CyberX. Selvom Cyber-serien i første omgang er målrettet det kinesiske marked, har MG allerede afsløret globale ambitioner. Cyberster er eksempelvis allerede landet herhjemme, og CyberX ventes at følge trop.
Ny E3-platform Under overfladen er MG CyberX baseret på moderselskabet SAIC’s nye E3-platform – en avanceret elektrisk arkitektur, der skal danne grundlag for alt fra kompakte bybiler til store SUV’er og sportsvogne. E3-platformen introducerer også en ny konstruktion kaldet CTB (cell-to-body), hvor batteriet er en integreret del af bilens struktur. Det skal gøre bilen lettere, mere stiv og mere effektiv.
Teknologisk bliver MG CyberX også en pioner. Den bliver en af de første modeller til at få MG’s nye Zebra 3.0-styresystem med forbedret stemmestyring og avanceret opkobling. Samtidig vil den drage fordel af Horizon Robotics’ J6-chip, der åbner for nye muligheder inden for førerovervågning, navigation og semi-selvkørende funktioner.
Endelige oplysninger om motorer og batteristørrelser holder MG stadig tæt ind til kroppen, men én ting står klart: CyberX markerer en ny og modigere retning for MG – og især for de købere, der vil skille sig ud fra mængden.