Forleden kunne vi fortælle, at HMD Global ville droppe Nokia brandet til fordel for telefoner med eget mærke. Det var en misforståelse. HMD vil ikke aflive det finske ikon, men blot udvide porteføljen med eget brand.
Det oplyser selskabet i en meddelelse, der blandt andet er sendt til iNPUT.
“Vi er sikre på, at du måske har set, at vi hos HMD opdaterer vores kanaler fra ‘Nokia Mobile’ til ‘HMD’. Denne ændring er mere end blot et nyt navn – vi introducerer en frisk ny multibrand-strategi. Du vil fortsat se nye Nokia-telefoner. Det betyder, at du vil se en række “HMD Originals” sammen med Nokia-telefoner og spændende produkter fra nye partnerskaber i år.”
Hvem disse “nye patnerskaber” dækker over, er endnu ikke oplyst. Der er heller ikke nogen oplysninger om de kommende HMD-brandede telefoner. Det tyder dog på, at de – ligesom deres Nokia-modeller – bliver telefoner, der skal findes på nederste og mellemste hylde.
“HMD vil fortsætte med at designe mere bæredygtige og overkommelige telefoner,” skriver virksomheden blandt andet.
HMD Global har ejet Nokia-brandert siden 2016, hvor de overtog det fra Microsoft.