Frem mod premieren den 9. marts, drypper Volkswagen i lind strøm nye informationer om ID.Buzz. Mandag kom der endnu bunke, deriblandt batteri- og motorstørrelse. På disse punkter kommer den, naturligvis, til at ligge på linje med de andre ID-modeller.
Det blev også bekræftet, at ID.Buzz i første omgang kun kommer i en fem-sæders udgave. Den vil desuden komme i en varebilsudgave, ID.Buzz Cargo, som får tre sæder og plads til næsten fire kubikmeter i lastrummet.
Begge modeller får den motor, som vi allerede kender fra de andre ID-modeller, nemlig 150 kilowatt svarende til 204 hestekræfter. Tophastigheden er elektronisk begrænset til 145 km/t.
De første varianter er baghjulstrukne, men på sigt vil der komme en variant med firehjulstræk.
ID.Buzz på havnen i Hamborg (foto: Volkswagen). Batteriet er også “adopteret” fra forgængerne. Det er på 82 kWh, hvoraf de 77 kWh kan bruges. Rækkevidden er der endnu ikke kommet tal på, men mon ikke den lander på omkring de 400 kilometer WLTP.
Volkswagen gemmer også informationer om hurtigladning, men siger dog, at det ligger på niveau med andre ID-modeller. Vores gæt er at den, ligesom på ID.4, bliver på 136 kilowatt.
Volkswagen kan ligeledes fortælle, at minibussen bliver 4,71 meter lang, 1,94 meter høj og 1,99 meter bred. Det er omkring 10 centimeter længere, 35 centimeter højere og 14 centimeter bredere end Volkswagen ID.4. I 5-sæders udgaven kan der være 1.121 liter i bagagerummet, inden sæderne slås ned.
Prisen er naturligvis også “hemmelig”, men som vi skrev i starten af februar lader det til, at den begynder ved omkring 450.000 kroner.