Det er næsten blevet en tradition, at Blizzard udsættes for et DDoS-angreb, når de lancerer et nyt spil. Således også søndag, hvor gamere i titusindevis blev holdt ude af onlinespillene Diablo IV og World Of Warcraft. Det skriver Engadget.
Diablo IV blev lanceret tidligere på måneden til fremragende anmeldelser.
Angrebet stod angiveligt på i 10-12 timer inden Blizzard fik styr på situationen. I mellemtiden blev gamere mødt med en fejlmeddelelse, når de forsøgte at logge ind i spillene. Login er påkrævet for overhovedet at kunne spille.
I første omgang troede Blizzard, at der udelukkende var tale om problemer med login-serverne. Men det skulle snart vise sig, at det var værre end som så, og hen på eftermiddagen måtte Blizzard indrømme, at det – endnu en gang – var udsat for DDoS-angreb.
Da World Of Warcraft blev relanceret i 2019 blev det lagt ned i størstedelen af en weekend. Det samme skete i oktober sidste år, da Overwatch 2 gik i luften.
DDoS, denial-of-service, lammer serverne ved at bombardere dem med anmodninger, så reelle brugere ikke kan få adgang. Blizzard er et oplagt offer for disse angreb, da hovedparten af selskabets spil skal spilles via selskabets servere.
For tre år siden blev store dele af USA og Europa ramt af internet-problemer på grund af koordinerede DDoS-angreb.