GamingTophistorie

Nyt storspil ramt af DDoS-tradition

Næsten sædvanen tro, blev det nye Blizzard-spil, Diablo IV, ramt af et stort DDoS-angreb, der lukkede for spillets servere.

Det er næsten blevet en tradition, at Blizzard udsættes for et DDoS-angreb, når de lancerer et nyt spil. Således også søndag, hvor gamere i titusindevis blev holdt ude af onlinespillene Diablo IV og World Of Warcraft. Det skriver Engadget.

Diablo IV blev lanceret tidligere på måneden til fremragende anmeldelser.

 

Angrebet stod angiveligt på i 10-12 timer inden Blizzard fik styr på situationen. I mellemtiden blev gamere mødt med en fejlmeddelelse, når de forsøgte at logge ind i spillene. Login er påkrævet for overhovedet at kunne spille.

I første omgang troede Blizzard, at der udelukkende var tale om problemer med login-serverne. Men det skulle snart vise sig, at det var værre end som så, og hen på eftermiddagen måtte Blizzard indrømme, at det – endnu en gang – var udsat for DDoS-angreb.

 

Da World Of Warcraft blev relanceret i 2019 blev det lagt ned i størstedelen af en weekend. Det samme skete i oktober sidste år, da Overwatch 2 gik i luften.

DDoS, denial-of-service, lammer serverne ved at bombardere dem med anmodninger, så reelle brugere ikke kan få adgang. Blizzard er et oplagt offer for disse angreb, da hovedparten af selskabets spil skal spilles via selskabets servere.

For tre år siden blev store dele af USA og Europa ramt af internet-problemer på grund af koordinerede DDoS-angreb.

 

Back to top button

Vi lever af annoncer

Hejsa kære læser. Vi kan se, at du bruger en Adblocker. Det er vi superkede af. Som et lille medie er vi afhængige af annoncekroner for at kunne levere gratis indhold til dig. Vi vil derfor bede dig om at lukke for din AdBlocker eller i det mindste give vores site lov til at vise bannere, hvis du gerne vil læse vores indhold. Med venlig hilsen iNPUT.