Ladeoperatøren Clever har taget forskud på fredag den 13. Fra morgenstunden torsdag har kunderne klaget over, at de ike kunne lade op på Clevers ladestandere. Ifølge selskabet selv, er der “udfordringer med Clevers app”. På hjemmesiden skriver selskabet:
“Vi oplever lige nu udfordringer med Clevers app, som skyldes en forbindelsesfejl i et af de bagvedliggende systemer. Derfor kan appen ikke få adgang til dit abonnement. Det betyder at du ikke kan starte opladninger via appen, se dit abonnement, se din ladebrik eller se dit forbrug”.
Det lader dog til, at problemerne stikker dybere end bare appen. I Facebook-gruppen Clever Forum Danmark fortæller flere brugere, at brikken heller ikke altid fungerer.
“Hurtiglader ved Korsør virker ikke. Kan ikke startes med brik eller dankort. Vi var 3 der måtte køre videre. Clever kan ikke starte den eksternt,” skriver Johan Lindshauge.
“Der er flere der melder at de ikke kan bruge brikken på hurtig laderne og at Clever heller ikke manuelt kan starte opladning,” skriver brugeren Michael Holm.
iNPUTs egen Torben Vognsen har heller ikke kunnet starte opladning med brikken i Nyborg. I Korsør, derimod, kunne han starte opladningen helt uden at kræve kommunikation med brikken først.
Vi har forsøgt at få en uddybning fra Clever, men de svarer ikke på telefonen. Vi opdaterer artiklen, hvis og når der kommer nyt.
Ifølge Clevers hjemmeside forventer de at systemerne er oppe at køre igen sidst på eftermiddagen.
TIP: Vi har hørt, at ladestanderne er indstillet til at åbne automatisk for strømmen, hvis chip og app ikke fungerer. De skulle “åbne for sluserne” anden gang, man forsøger at benytte chippen.