Nyt frækkere design, ny teknik og længere rækkevidde. Det er, kort sagt, nyhederne i den opdaterede Peugeot e-208, der kommer på vejene til november. Inspiration til designet er hentet fra racerbilen Peugeot 9X8, der blev skabt til Le Mans, så der er noget at leve op til.
Designet inkluderer den nye-ish lyssignatur, der er hentet fra netop 9X8, men også findes på Peugeot 508 og 2008. Peugeot beskriver det som “tre lange lodrette lyskløer”. De går igen på baglygtesignaturen, hvor de bare er vandrette.
De nye 208-modeller har alle den nye front med mærkets nye logo i centrum. Mønsteret i kølergitteret er indfarvet i karrosserifarven og blender ind i kofangeren.
Selv om den nye Peugeot e-208 ikke just er nogen racerbil, er der trods alt blevet plads til 20 yderlige heste i stalden, takket være en ny motor (115 kW / 156 hk). Batteriet er på 51 kWh og det giver bilen en rækkevidde på 400 kilometer, lover Peugeot.
Ved hurtigladere kan batteriet modtage med en effekt på op til 100 kW. Det skulle kunne oplade bilen fra 10 til 80 procent på 25 minutter. Ved hjemmestikket må man nøjes med 7,4 kW, med mindre man vil betale ekstra for 11 kW.
Inspiration til designet er hentet fra Peugeots racerbil. Indenfor er bilen udstyret med en ti tommer stor touchskærm med klavertaster underneden for hurtig adgang til tastefunktionerne. Man kan tilpasse farven på skærmen samt layoutet og visningen af oplysningerne efter sine præferencer.
Instrumentgruppen er placeret i førerens øjenhøjde og har et digitalt display på Allure- og GT-versionerne. På Active-versionen har den nye 208 beholdt en analog instrumentgruppe med 3,5 tommer farveskærm.
Et kig indenfor i Peugeot e-208. Kun tre varianter Apropos varianter, så har Peugeot skåret ned, så der kun er tre udstyrsvarianter at vælge mellem; Allure, Active og GT:
Active: Ny lyssignatur for og bag, manuel aircondition, elektriske for- og bagruder, elektriske sidespejle, Peugeot i-Cockpit® med 10 tommer central touchskærm, USB- C indgang foran. Allure: samme som Active + 16″ “NOMA” alufælge, indfarvet kølergitter, parkeringsassistance for og bag, elektrisk sammenklappelige sidespejle, Peugeot i-Cockpit® med 10″ digital cluster og 10″ høj- definition central touchskærm, Peugeot i-Connect® infotainmentsystem med fuld smartphone-tilslutning, 2 USB-C- indgange foran, 1 USB-C-indgang og 1 USB-A-indgang bag. GT: Samme som Allure + Full LED-forlygter, high-definition parkeringskamera, nøglefri adgang og start, ambientebelysning, 10-tommer digitalt instrumentpanel med 3D-display, elektrisk sammenklappelige sidespejle med velkomstbelysning, blanksorte hjulkasser, GT badges. Peugeot introducerer også nye farver, såsom Agueda Yellow og Selenium Grey, og giver e-208 nye hjul med skjulte hjulbolte.
Priserne på den nye Peugeot e-208 er endnu ikke klar. Peugeot Danmark er heller ikke sikre på, præcis hvornår bilen kommer til Danmark.