Svensk-kinesiske Polestar slår i dag dørene op til et nyt Polestar Space i hjertet af København. Her kan besøgende se frem til at opleve og interagere med selskabets elbiler og teknologi helt tæt på. Samtidig er planen, at det nye Polestar Space skal byde på interessante talks og events i krydsfeltet mellem biler, bæredygtighed, design, teknologi, kunst og innovativ mobilitet.
– Det nye Space bliver en slags oplevelsescenter. Her kan besøgende ikke bare kigge på, men også gå på opdagelse i performance-biler, produkter og teknologi. Her kommer vi også til at afholde events og talks om en lang række vigtige dagsordener, lover Henrik Bang, adm. direktør for Polestar i Danmark.
Selskabet planlægger blandt andet at invitere eksperter, journalister, forskere, kreative, iværksættere og andre på tværs af brancher ind til debatter.
At være et levende hus med talks og events er ifølge Henrik Bang en del af strategien om at samarbejde på tværs af industrier og brancher. Samtidig er håbet, at det skal give kunderne en suveræn oplevelse, uanset hvor de møder Polestar:
– I dag forventer forbrugerne mere af detail-brands end bare et godt slutprodukt og en behagelig købsoplevelse. Uanset om du er en bilproducent, et modehus eller en teknologi-gigant skal brands i stigende grad invitere til og deltage i dialog om fremtidens muligheder, siger Henrik Bang.
Et kig ind i det nye Polestar Space (foto: Polestar). Polestar kom til Danmark sidste år og har hidtil boet på Gl. Mønt i København. Det nye Space kan besøges på Kristen Bernikows Gade 3 i centrum af København.
Derudover har Polestar også fem såkaldte Polestar Destinations i henholdsvis i Nærum, Vallensbæk, Vejle, Aarhus og Aalborg.