Det knirker gevaldigt i salgstandhjulene hos Bang & Olufsen, men med en simpel manøvre kan det ændre sig en smule. Det mener i hvert fald elektronikkæden Powers direktør, Jesper Boysen, der ærgrer sig over, at der ikke er flere B&O-produkter på hylderne i hans forretninger.
Bang & Olufsens strategi betyder, at elektroniksupermarkeder som Power og Elgiganten udelukkende må sælge udvalgte lydprodukter fra B&O, mens eksempelvis fjernsyn skal sælges eksklusivt gennem forhandlere. Og det undrer Jesper Boysen.
I en artikel hos Finans.dk langer han ud efter B&O, som han mener er ”ude af trit med udviklingen”.
– Det er rigtig ærgerligt, for vi har efterspørgsel på det. Når kunderne står i Power og kigger på vores sortiment, kan vi vise alle de kendte mærkevarer inden for tv. Men vi kan ikke vise B&O, siger han til Finans.dk og understreger, at Power sidder på 20 procent af tv-markedet i Danmark.
Jesper Boysen fortæller yderligere, at der er vækst i de B&O-produkter, han har lov at sælge og han mener, at kæden er et oplagt udstillingsvindue for B&O.
– Man har fravalgt en distributionskanal, og det tror jeg ikke, der er nogen, der har råd til i dag, siger han.
Bang & Olufsen måtte tirsdag, for fjerde gang i år, meddele, at salget af selskabets produkter ikke lever op til forventningerne. En nedjustering, der har fået adskillige analytikere til nærmest at give Struer-selskabet den sidste olie.