Knapt er Samsung igang med at fragte de første anmeldereksemplarer af deres nye Galaxy Fold ud til medierne (vi forventer at vores lander i næste uge), før der er ballade og flere anmeldere har fået telefoner, der ganske hurtigt er gået i stykker. iNPUT har også haft fat i produktet på en demonstration i London i går, og vores umiddelbare indtryk er lidt mere positivt end vi egentlig ville have troet, for telefonen leverer faktisk en del af det, den lover. Som du kan se i videoen i denne artikel er Galaxy Fold nytænkning på flere områder, og vi glæder os til at få fat i den i de nærmeste uger. Forudsat altså, at Samsung faktisk fortsætter med at sende anmeldereksemplarer ud, for blandt andet The Verge har fået eksemplarer, hvor skærmen er gået i stykker blot timer efter de har modtaget Galaxy Fold.
Samsung svarer igen
Samsung har i dag svaret på kritikken fra de anmeldere, der har modtaget telefonen til test, og de mener ikke der er noget at være bekymret for; i deres svar skriver de følgende:
“Et begrænset antal tidlige eksemplarer blev sendt ud til medier til anmeldelse. Vi har derefter modtaget nogle få beretninger om hovedskærmen på de enheder. Vi vil gennemgå disse eksemplarer personligt og grundigt for at finde årsagen til problemerne.
Derudover har et par af anmelderne fortalt at de har fjernet skærmens øverste lag, hvilket har ødelagt skærmen. Den store skærm på Fold har et beskyttende lag øverst, hvilket er en del af den struktur der er designet til at beskytte skærmen imod ridser. At fjerne dette lag kan forårsage skader på skærmen. Vi vil sørge for, at denne information er tydelig for vores kunder.”
Om problemerne er reelle eller “bare” er på nogle få enheder ved vi endnu ikke. Men forvent at der kommer mere i denne sag over de nærmeste dage og uger, efterhånden som vi kommer tættere på salgsstart af Samsung Galaxy Fold.