TeknologiTophistorie

Samsung langer ud efter Apple i bizar ny reklame

Romeo og Julie har inspireret en ny video, hvor Samsung langer ud efter Apple i kampen mellem de grønne og blå bobler.

Samsung støtter op om Googles Get The Message-kampagne mod Apple. Samsung langer ud efter de blå bobler i en ny spøjs reklame, der henter inspiration fra Romeo og Julie. Forvirret? Du er ikke den eneste.

Baggrundshistorien er, at Apples iMessage ikke understøtter RCS-standarden. Det giver en del komplikationer, når der sendes beskeder mellem Android- og iPhone-brugere. Ikke mindst vises beskedboblerne i to farver; grøn og blå, alt efter hvilken platform man benytter.

 

Google har med deres Get The Message-kampagne længe forsøgt at få Apple til at adoptere RCS. Uden held. Nu melder Samsung sig så på banen med denne video, der tager Googles parti i sagen. Problemet er, at den er … bizar.

Videoen er ret simpel. Den henterispiratione fra Romeo og Julie, og i denne situation er iPhone-brugeren tilsyneladende Julie, mens Android-brugeren er Romeo. Tanken er, at Julies forældre (Apple) ikke vil lade hende tale med Romeo via RCS. I stedet må de ty til at kommunikere via grønne bobler.

 

Videoens punchline er “alle vil have os til at være sammen”. De grønne og blå bobler forstås. For vi er jo alle bobler.

Normalt, når Samsung langer ud, plejer der at være både substans og humor bag. Og et tydeligt budskab. Bedøm selv kvaliteten i videoen, der kan ses herover.

Læs mere: iPhones dominans bygger på frygten for grønne bobler.

 

Relaterede artikler

Back to top button

Vi lever af annoncer

Hejsa kære læser. Vi kan se, at du bruger en Adblocker. Det er vi superkede af. Som et lille medie er vi afhængige af annoncekroner for at kunne levere gratis indhold til dig. Vi vil derfor bede dig om at lukke for din AdBlocker eller i det mindste give vores site lov til at vise bannere, hvis du gerne vil læse vores indhold. Med venlig hilsen iNPUT.