Sonos har haft en hård tid siden lanceringen af den nye app i maj måned. Men det har brugerne i den grad også. App’en har været så mangelfuld og behæftet med fejl, at Sonos er gået i minus på gooodwill-kontoen hos mange brugere.
Siden appens lancering har Sonos arbejdet intensivt med at løse alle problemer, og de er efterhånden nået et godt stykke. Men der er stadig problemer.
Derfor har Patrick Spence og resten af Sonos-ledelsen også overvejet at give brugerne en mulighed for at glemme den nye app og bruge den gamle i stedet. Men det bliver ved overvejelserne.
Under en Ask Me Anything, AMA, på Reddit ager Patrick Spence nemlig, at det ikke kan lade sig gøre rent teknisk. En relancering af den gamle app ville ganske enkelt skabe flere problemer, end hvad brugerne oplever i dag.
Det skyldes blandt andet, at både højttalernes og cloud-tjenesternes software er blevet tilpasset den nye app, som er bygget på helt ny kode og redesignet fra bunden.
Sonos-direktøren skriver også på Reddit, at hvis de kunne gøre det hele igen, ville de have lanceret den nye app senere og gennemført flere interne og eksterne tests inden lanceringen. Hele AMA’en kan læses på Reddit.
Læs mere om problemerne med den nye Sonos app: