GadgetsTophistorie

Sonos forærer hundredevis af højttalere til kunder

Teknisk fejl betød at Sonos-kunder fik tilsendt flere højttalere end de bestilte. Og de behøver ikke levere dem tilbage, erkender Sonos nu.

En fejl i Sonos interne systemer har fået højttalerproducenten i ufrivilligt gavehumør. Adskillige kunder fik nemlig flere varer tilsendt, end de bestilte på Sonos hjemmeside – i nogle tilfælde op til fem gange flere. I første omgang bad Sonos kunderne om at sende de ekstra højttalere tilbage igen, men nu meddeler de, at det ikke er nødvendigt. Kunderne kan simpelthen beholde dem som gaver.

Sonos er dog ikke blevet ramt af pludselig altruisme, de følger blot forbrugerlovgivningen. Den slår nemlig fast, at kunder ikke behøver at betale for varer de har modtaget uden at bestille dem.

 

“Sonos kræver ikke returnering af ekstra udstyr og respekterer beslutningen fra hver berørt kunde,” sagde talsmand Madeline Krebs til The Verge. “Vi har og vil fortsat være i fuld overensstemmelse med kravene fra Federal Trade Comission“.

I første omgang modtog kunderne en regning på de ekstra produkter, men den behøver de altså ikke at betale heller.

 

Modtog 30 ekstra Sonos-produkter

I et af de mere ekstreme eksempler modtog en kunde mere end 30 forsendelser til en værdi på omkring 15.000 dollars (105.000 kroner). Han havde oprindelig bestilt fem forskellige produkter, fortæller The Verge.

Andre kunder har “bare” modtaget et ekstra “gratis” produkt.

Sonos forsøgte i første omgang at få kunderne til at sende de ekstra produkter tilbage. De leverede liegefrem pakkelabels via mail. Men hurtigt blev fejlen til en diskussion på Reddit – og her blev der altså henvist til forbrugerlovgivningen.

 

Det oplyses ikke hver mange kunder, der har modtaget ekstra “gaver”.

Relaterede artikler

Back to top button

Vi lever af annoncer

Hejsa kære læser. Vi kan se, at du bruger en Adblocker. Det er vi superkede af. Som et lille medie er vi afhængige af annoncekroner for at kunne levere gratis indhold til dig. Vi vil derfor bede dig om at lukke for din AdBlocker eller i det mindste give vores site lov til at vise bannere, hvis du gerne vil læse vores indhold. Med venlig hilsen iNPUT.