GadgetsTophistorie

Sonos overvejer app-retræte

I et forsøg på at minimere skaderne efter den nye Sonos app, overvejer selskabet at genintroducere den gamle S2 udgave.

Den nye app, som Sonos lancerede i starten af maj, har været en dyr affære for selskabet. Ikke alene har den skabt raseri blandt eksisterende Sonos-brugere, den har også betydet, at Sonos har måttet udsætte to produktlanceringer. Samtidig har selskabet meddelt, at de vil afskedige omkring 100 medarbejdere.

At “reparere” app’en og forholdet til brugerne vil bare på kort sigt koste mellem 120 og 200 millioner kroner, anslår Sonos-chefen.

Nu fortæller mediet The Verge at der på direktionsgangen hos Sonos har været diskussioner om at genudgive den tidligere version af app’en, kendt som S2. Tanken er, at den skal være tilgængelig for brugerne mens virksomheden fortsætter arbejder med at rette fejl og forbedre ydeevnen på den nye app.

App’en er godt nok blevet væsentligt bedre med de seneste opdateringer, men der er stadig masser af arbejde, der skal gøres. Eksempelvis er forbindelsen til streamingtjenesten Yousee Musik fortsat ustabil for danske Sonos-ejere.

Problemerne med den nye app har fuldstændigt overskygget af ​​Sonos’ første hovedtelefoner nogensinde, Sonos Ace.

Et af de produkter, der angiveligt er blevet udsat, er efterfølgeren til Sonos Arc-soundbaren – internt kaldet Lasso – og kilder fortæller til The Verge, at Sonos stadig håber at frigive dette produkt engang i oktober.

Læs mere om problemerne med den nye Sonos app:

Back to top button

Vi lever af annoncer

Hejsa kære læser. Vi kan se, at du bruger en Adblocker. Det er vi superkede af. Som et lille medie er vi afhængige af annoncekroner for at kunne levere gratis indhold til dig. Vi vil derfor bede dig om at lukke for din AdBlocker eller i det mindste give vores site lov til at vise bannere, hvis du gerne vil læse vores indhold. Med venlig hilsen iNPUT.