Det er ikke mange år siden, Sonos var bundet til hjemmet via wifi-forbindelsen, men er sandelig sket nogen siden. Ud over deres transportable højtaler, har Sonos indgået aftale om bil-hifi med Audi og nu er de gået sammen med Liverpool F.C. Om at forbedre fodboldoplevelsen på Anfield Road med god lyd.
Det er Sonos første partnerskab nogensinde inden for sport.
“Lyd bringer energi ind i kampen, hvad end det er den musik spillerne lader op til, fansange fra tribunerne eller gengivelsen af stadionoplevelsen derhjemme,” siger Pete Pedersen marketingdirektør hos Sonos.
“Vi har været på udkig efter en klub og en fangruppe, der deler vores passion for lyd. Med Anfields fantastiske atmosfære og byens stolte musikarv er Liverpool FC det perfekte match.”
Som en del af partnerskabet vil Sonos bidrage med lydoplevelser på det legendariske stadion, bla. i lounges, spillerområder og på klubbens træningsfaciliteter.
“Det er lyden, der gør Anfield til noget helt særligt. Byen og klubben har en særlig forbindelse til lyd lige fra Mersey-beatet til sangene på Anfield Road. Sidste sæson stod det klart for alle, hvor vigtig lyd egentlig er for spillet,” siger Matt Scammell, der er ansvarlig for partnerskaber hos Liverpool FC.
Som hjemsted for nogle af verdens mest berømte artister og spillesteder er det måske ikke så underligt, at Liverpool også har nogle af verdens mest larmende fodboldfans. Lyden af Liverpool F.C. vækker genklang og skaber forbindelse mellem millioner af fans verden over.
I tæt samarbejde med den officielle fanklub vil Sonos bringe lyden af Anfields unikke energiladede atmosfære ud til seere langt væk ved hjælp af fra Sonos’ hjemmebiografprodukter, fortæller selskabet.