En opdateret udgave af Posche Taycan præsenteres i løbet af “de kommende dage”. Den nye model skal have både længere rækkevidde og hurtigere ladeeffekt end den nuværende generation. Testkørsler med forserieudgaver af bilen viser en rækkevidde på op til 587 kilometer og opladningseffekt på over 300 kilowatt.
Og det var ikke Porsche selv, der stod for testkørslerne, men derimod repræsentanter fra 12 internationale medier. De brugte i alt tre dage bag rattet på motorvejene mellem storbyerne Los Angeles og San Diego, USA.
En strækning, hvor fartgrænsen var 75 miles i timen, svarende til cirka 120 kilometer i timen. Alle fire testbiler var udstyret med det store Performance-batteri Plus. Bilerne nåede en rækkevidde på op til 587 kilometer på en enkelt opladning.
Samtidig byder den nye Taycan på forbedret ladeeffekt. Modellen er, ligesom forgængeren, en af de få, der er baseret på 800 volt teknologi. Ifølge en pressemeddelelse fra Porsche opnåede Taycan en effekt på over 300 kilowatt over adskillige minutter.
“Det var ved flere lejligheder desuden muligt at oplade bilerne fra 10-80 procents batterikapacitet på væsentligt mindre end 20 minutter,” skriver de videre.
– Et fantastisk resultat. Rækkeviddetesten i det sydlige Californien viste på imponerende vis, hvor effektiv den nydesignede Taycan er. Vi fortsætter med at fokusere på vores hurtige rejsestrategi for elektrisk mobilitet: korte ladestop kombineret med lang reel rækkevidde, takket være effektive drivlinjer, lyder det fra Model Line Vice President hos Porsche, Kevin Giek.
Porsche har til dato produceret næsten 150.000 eksemplarer af Taycan siden modellens lancering. De største markeder for den fuldt elektriske sportsvogn er lige nu USA, Storbritannien, Tyskland og Kina.
Ved indgangen til 2024 var der indregistreret 1.420 eksemplarer af Porsche Taycan herhjemme.