TeknologiTophistorie

Telenor bløder mobilkunder

Telenor har mistet 16.000 mobilkunder i årets første tre måneder. De nye vilkår for at give kunderne kreditaftaler får skylden.

I årets første tre måneder måtte Danmarks andetstørste teleselskab vinke farvel til 16.000 mobilkunder. Også omsætningen hos Telenor Danmark er gået tilbage i årets første kvartal.

Ifølge en pressemeddelelse skyldes nedgangen de nye ændringer i kreditaftaleloven og forbrugslånsreglerne, der har “påvirket Telenors mulighed for at tilbyde omkostningsfri kreditaftaler til kunderne”.

 

– Den nye regulering har betydet en strukturel ændring af markedet, og det mærker vi effekten af. Det er blevet sværere og mere omstændigt for danskerne, uanset økonomi, at indgå kreditaftaler, og det er en ny virkelighed, som vi alle sammen skal vænne os til, siger Lars Thomsen fra Telenor.

På trods kundeafgangen er Telenor fortsat Danmarks andetstørste teleselskab med 1,67 milllioner mobilkunder. På tredjepladsen ligger teleselskabet 3 med 1,6 millioner mobilkunder. Pudsigt nok steg kundebasen hos 3 med netop 16.000 i den samme periode. 

 

Læs mere: Uafbrudt vækst i fem år.

Selv om Telenors omsætning er faldet med 35 millioner kroner til 936 millioner kroner, i forhold til første kvartal sidste år, har selskabet dog formået at løftet indtjeningen til 305 millioner kroner fra 223 millioner kroner.

 

Relaterede artikler

Back to top button

Vi lever af annoncer

Hejsa kære læser. Vi kan se, at du bruger en Adblocker. Det er vi superkede af. Som et lille medie er vi afhængige af annoncekroner for at kunne levere gratis indhold til dig. Vi vil derfor bede dig om at lukke for din AdBlocker eller i det mindste give vores site lov til at vise bannere, hvis du gerne vil læse vores indhold. Med venlig hilsen iNPUT.