Står det Telmores nye direktør, skal teleselskabets kunder have adgang til endnu flere film- og streamingtjenester i løbet af 2019. Det bliver, ifølge direktøren, et ”kæmpe fokusområde” fordi tjenesterne differentierer Telmore fra de øvrige selskaber og lokker kunder til.
Det er efterhånden fem år siden at Telmore lancerede sit Play-produkt, der giver adgang til bøger, aviser, film og tv-streaming. Omkring 200.000 af Telmores i alt 700.000 mobilkunder har tegnet et ekstra abonnement på Play, hvilket gør det en god forretning for teleselskabet.
– Play vokser måned for måned som en rigtigt sund, underliggende forretning, der skaber en helt anden tilfredshed og loyalitet blandt kunderne, siger Henrik Lehman, der overtog direktørstolen hos Telmore den 1. februar, i et interview med Berlingske Tidende.
Play 2.0 kommer i 2019
I skrivende stund kan Play-kunder streame film- og tv-serier fra HBO Nordic, TV 2 Play, C More og Min Bio. Men i Play 2.0, som Henrik Lehman omtaler det, skal der flere store streamingtjenester med i pakken.
– Vi skal have de tunge ind. Hvis vi kan inkludere dem i et abonnement til en rigtigt god pris, bliver det rigtigt attraktivt for hr. og fru Danmark. For kunderne er ikke længere 25 år, når de kommer ind. Streaming har hjulpet til at modne markedet, så i dag jager vi ikke de unge længere. Vi jager en mere bred del af befolkningen, siger Henrik Lehman til avisen.
Henrik Lehman understreger at Play stadig skal bestå af pakker – man vil ikke kunne komme til at til- og fravælge enkelte tjenester. Han mener, at pakkerne gør det overskueligt for kunderne.