Elon Musks ingeniører har efterhånden gået og rodet med Tesla Roadster 2.0 i adskillige år. Bilen har aldrig været en ”prioritet”, men den er stadig med i planerne. Det bekræfter Teslas designchef, Franz von Holzhausen, i podcasten Ride the Lightning. Her lover han også, at den bliver et væsentligt bedre produkt end den bil, der blev vist i 2017.
– Vi udvikler bilen. Vi har prioriteter, og de er masseelektrificering, og Roadster er ikke en volumenmodel. Men vi arbejder på det, og jeg tror, at den tid, vi har brugt, har gjort os i stand til at forbedre modellen i stort set alle henseender sammenlignet med det, vi viste ved premieren, siger Franz von Holzhausen.
Allerede ved præsentationen af Roadster 2.0 i november 2017 så den ellers imponerede ud; en acceleration fra 0-100 km/t på 1,9 sekunder og knapt 1.000 kilometers rækkevidde, takket være en kolossal batteripakke på 200 kWh.
Holzhausen mener, at meget af den ydelse, der blev lovet dengang, er blevet realiseret med Model S Plaid. Såsom 0-100 km/t på to sekunder.
– Hvis man tænker over det, opnår en Plaid Model S stort set alle de værdier, som vi sagde, at Roadsteren kunne, hvilket virkede umuligt for en bil på det tidspunkt. Så lad fantasien flyde lidt, siger han angående, hvad vi kan forvente, når Roadster 2.0 ankommer.
Alene det faktum, at Roadster 2.0 bliver en mindre og lettere bil end Model S, giver bilen helt andre betingelser. Franz von Holzhausen giver dog ingen detaljer om, hvorvidt den vil få tre eller endda fire elmotorer.
Læs mere om Tesla Roadster 2.0 på selskabets hjemmeside.