Danskernes brugte i gennemsnit en time og seksten minutter på Netflix i uge 3. Det placerer Netflix øverst på top 10 over de mest benyttede streaming-muligheder. Men lige i hælene ligger DRTV med en time og ti minutter.
Det viser de nye seeranalyser, der for første gang har streaming med i målingerne. De foretages hver uge af analysefirmaet Nielsen, på bestilling fra DR, TV 2, Discovery Networks og Nordic Entertainment Group.
Også sidste år var Netflix i toppen, ifølge en anden måling. Her er de streamingtjenester, vi brugte mest tid på i uge 3:
Top 10 streaming, uge 3 (17-23 januar 2022) # SVOD/BVOD Antal minutter dagligt Antal minutter ugentligt 1 Netflix 12 86 2 DRTV 10 70 3 YouSee TV & Film 9 66 4 TV 2 PLAY 9 64 5 Viaplay 5 38 6 Disney+ 5 32 7 HBO Max 4 29 8 Stofa WebTv 3 21 9 Telia TV 2 12 10 Allente 1 10
Kilde: Nielsen seertal Sjovt nok viser målingerne også, at det traditionelle flow-tv fortsat giver streaming-tjenesterne baghjul. Eksempelvis ser danskerne i gennemsnit TV 2 i knapt 10 timer ugentligt og DR i 4,5 timer. Det gav TV 2 en seerandel på 59 procent og DR på 26 procent i den aktuelle uge.
Det høje flow-tv-tal skal sandsynligvis ses i lyset af Håndbold EM, der tiltrak en del seere. Otte ud af de ti mest sete flow-tv programmer var nemlig enten EM-kampe eller EM-studiet.
X Factor former også stadig at tiltrække seere. Med 754.000 seere var det ugens fjerdemest sete program, placeret efter tre håndboldkampe. DRs mest populære program var i øvrigt I Hus Til Halsen (579.000 seere).
Vil du følge med i top 10 hver uge fremover, kan målingerne ses hos Nielsen .