Da TV 2 gik i luften i 1988, havde danskerne kun to kanaler at vælge imellem. Sådan ser verden ikke ud længere – der er kommet mange flere til fadet. Et nyt udseende skal “hjælpe brugerne i en digital virkelighed” (citat fra pressematerialet). Altså gøre det nemmere at genkende stationens kanaler.
TV 2s nye udseende består af 34 nye farver, en ny skrifttype og et nyt logo. Elementerne skal samle TV 2s brands i et mere ensartet udtryk på tværs af platforme. TV 2 logoet har fået ny form og er placeret i en cirkel, der skal styrke slægtskabet mellem kanaler og platforme.
– Vores nye udseende skal gøre det tydeligere for brugerne, at de er i kontakt med TV 2s indhold. Uanset hvor de møder os. I dag møder danskerne TV 2 på tværs af vores streamingtjeneste, kanaler, apps, nyhedssite og podcasts. Derfor har vi brug for en stærk og samlende identitet, som er skabt til både nuværende og kommende generationer af digitale mediebrugere, siger administrerende direktør hos TV 2, Anne Engdal Stig Christensen.
Den nye identitet lanceres på TV 2s platforme mandag 27. marts 2023. Der er dog tale om en løbende udrulning, og som bruger vil man derfor opleve, at dele af det nye visuelle udtryk opdateres løbende, og at der vil være en overgangsfase, hvor man fortsat vil støde på det nuværende logo.