Torsdag var en god dag for låsesmedene i England. En ikke-planlagt opdatering af smart alarm-systemet fra engelske Yale endte nemlig på værst tænkelig måde: I 24 timer kunne kunderne hverken åbne eller låse alarmsystemet i deres huse, skriver The Register. Det var stadig muligt at låse ejendommene op via keypad’en på væggen, men de kunder der udelukkende bruger app’en, var på herrens mark.
Twitter-brugeren PJ Morgan fra Ealing, London, er en af de kunder, der ikke kunne få adgang til sit hjem:
“Vi kan kun undskylde den ulejlighed, det medfører for vores kunder. Vores team fortsætter med at arbejde igennem natten for at genoprette app’ens funktionalitet,” skriver Yale. Det samme gjorde låsesmedene. Ifølge The Register arbejdede låsesmedene natten igennem for at hjælpe folk ind i deres hjem.
Ifølge Version2.dk skete der i maj måned en lignende episode hos sikkerhedsvirksomheden G4S i Danmark, hvor flere brugere rapporterede om problemer med logge på G4S SMARTalarm-appen for at låse eller åbne et alarmsystem.