Volkswagen har nu afsløret detaljerne om deres første elektriske stationcar, der bærer navnet ID.7 Tourer. Hovedattraktionen er bagagerummet, der har en lastvolumen på 605 liter op til den øverste kant af bagerste sæderække og hele 1714 liter med sæderne lagt ned. Sæderne kan klappes sammen efter 40/60-princippet, og lastlængden bliver så knap to meter.
Væggene i bagagerummet er lodrette, hvilket maksimerer lastrummet. Der er også skiluge, lastkroge og 12-volts stikkontakt. Ved hjælp af en tagboks kan bagagevolumen øges med yderligere 460 liter.
Men det er ikke bare bagagekapaciteten, der er vokset i forhold til sedan-udgaven af ID.7. Den har også fået større batteri med højere ladeeffekt.
Volkswagen ID.7 Tourer vil i første omgang blive lanceret i to forskellige versioner. En Volkswagen ID.7 Tourer Pro og en ID.7 Tourer Pro S. Begge er baghjulsdrevne og udstyret med den nyere APP550-elmotor, der leverer 210 kW (286 hk) og et drejningsmoment på 545 Nm.
Tourer Pro får et 77 kWh batteri, der kan lades med op til 175 kW. Med Tourer Pro S introduceres et større batteri på 86 kWh, som kan oplades med op til 200 kW. Rækkevidden for det store batteri forventes at være op til 685 kilometer på en opladning, men WLTP har endnu ikke bekræftet tallene.
Volkswagen ID.7 Tourer. Klik for at forstørre. Indenfor genkender vi interiøret fra sedanudgaven af ID.7. Der er blandt andet en 15-tommer touchskærm, en diskret kombiinstrumentering bag rattet og et head-up display.
Volkswagen ID.7 Tourer forventes introduceret efter sommeren i år og de første leverancer begynder omkring årsskiftet. Der er endnu ikke blevet frigivet prisdetaljer, men ID.7 fås fra 449.995 kroner.
Herunder en video fra vores prøvekørsel af sedan-udgaven af ID.7.