WarnerMedia herunder Warner Bros og HBO, fusionerer med Discovery.
Udmeldingen kommer fra teleskelskabet AT&T , der ejer WarnerMedia. Aftalen sikrer AT&T hele 43 milliarder dollars for handlen. Dermed opstår der en ny gigant, som uden tvivl vil tage kampen op imod andre kæmper, såsom Netflix og Disney+.
“Det nye firma vil konkurrere globalt i den hurtigt voksende direct-to-consumer business – ved at bringe overbevisende indhold til DTC-abonnenter på tværs af sin portefølje, herunder HBO Max og det nyligt lancerede discovery+. Transaktionen vil kombinere WarnerMedias indholdsbibliotek bestående af populær og værdifuld IP, med Discoverys globale indflydelse, sammen med en masse lokalsproget indhold og dyb regional ekspertise i mere end 200 lande og territorier. Det nye firma vil være i stand til at investere i mere originalt indhold til sine streamingtjenester, forbedre programmeringsmulighederne på tværs af dets globale lineære betalings-tv og udsendelseskanaler og tilbyde mere innovative videooplevelser og forbrugervalg.” Lyder det fra AT&T i en pressemeddelelse .
Warner Bros, HBO og Discovery får altså samme ejer, hvilket gør dette til en ny streaming-gigant, kun overgået af Disney+ på omsætning.
Fusionen vil byde på mere end 200.000 timers indhold, med alt fra film til sport. Overgangen forventes at blive en realitet i midten af 2022. HBO bliver som tidligere omtalt, til HBO Max i Danmark, senere på året. Sammenlægningen bringer alle tjenesterne sammen, på billedet herunder.
Præcis hvad fusionen betyder for forbrugerne, er ikke helt klart endnu.
Læs også: Rygte: OnePlus vil lancere smart TV i Europa