TeknologiTophistorie

Yousee-kunder er de mest utilfredse

Yousee er det mobilselskab, der har flest ultifredse kunder – og det er blevet værre. Det viser en ny tilfredsheds-undersøgelse.

Det kommer næppe som en overraskelse for læsere af dette medie, men Yousee er det danske teleselskab, der har flest utilfredse kunder. Men overordnet har kundetilfredsheden hos mobilselskaberne oplevet det største dyk i mere end ti år. Det viser den årlige undersøgelse af mobilmarkedet, som foretages af EPSI Rating.

Det er de små teleselskaber, der klarer sig bedst. Selskaber som Call me, Lebera og Greetel, mens de fire mastodonter alle ligger og roder på de nederste pladser – og altså Yousee på den nederste plads.

 

Af de fire store, er det Teleselskabet 3, der klarer sig bedst. I øvrigt overgået af deres eget billig-selskab, Oister. Sidste års vinder, CBB Mobil, tager andenpladsen efter en tilbagegang på 3,8 indekspoint siden sidste år. Telmore løber med tredjepladsen i årets måling.

Det største fald i kundetilfreshed findes hos YouSee, der ender på en sidsteplads med en kundetilfredshed på 68,6 (-7,3 i forhold til 2019).

 

#SelskabKundetilfredshed
1Øvrige (Call me, Lebera, Greentel m.m.)83,8
2CBB Mobil78,4
3Telmore77,9
4Oister76,9
5Teleselskabet 374,6
6Telenor73,7
7Telia72,7
8Yousee68,6
(Kilde: EPSI Rating)

EPSI Rating betegner i øvrigt intervallet 60-75, som de store selskaber befinde sig i, som “tilfredsstillende”. Alt over 75 betegnes som “meget tilfredsstillende”.

Yousee-bredbånd også nederst

Yousee formår heller ikke at gøre bredbåndskunderne glade. Også på denne liste ligger de nederst; endda et godt stykke efter nummer tre. Igen ses det største fald i kundetilfredsheden hos Yousee, der går 7 indekspoint tilbage i forhold til sidste år.

Waoo har, som den eneste bredbåndsleverandør, formået at øge tilfredsheden hos kunderne. Den er øget med 1 indekspoint, så den nu er på 70,6. Her er listen over kundetilfredshed hos bredbåndsudbyderne:

 

#SelskabKundetilfredshed
1Waoo70,6
2Øvrige (Telia, Hiper, Fastspeed m.m.)70,5
3Stofa66,8
4Yousee62,4
(Kilde: EPSI Rating)

Undersøgelsen af kundetilfredsheden i mobil-, bredbånds- og TV-branchen er baseret på 1.000 interviews med danske privatkunder. Interviewene er gennemført i perioden 15. september til 15. oktober 2020 af DMA Research for EPSI Rating. Respondenterne i undersøgelsen af privatmarkedet er personer mellem 18 og 79 år. Hele undersøgelsen kan læses her (PDF).

 

Relaterede artikler

Back to top button

Vi lever af annoncer

Hejsa kære læser. Vi kan se, at du bruger en Adblocker. Det er vi superkede af. Som et lille medie er vi afhængige af annoncekroner for at kunne levere gratis indhold til dig. Vi vil derfor bede dig om at lukke for din AdBlocker eller i det mindste give vores site lov til at vise bannere, hvis du gerne vil læse vores indhold. Med venlig hilsen iNPUT.