Siden 2014 er det kun gået én vej for kabel-tv-forretningen hos Yousee: nedad. Det seneste regnskab viser, at kabel-tv-kunderne har travlt med at vinke farvel til selskabet. Hele 140.000 kunder klippede kablerne i løbet af 2020 – det er en fordobling i forhold til 2019, hvor 71.000 kabel-tv-kunder smuttede fra Yousee.
Ved udgangen af 2014 havde Yousee 1,41 millioner kabel-tv-kunder. Ved udgangen af 2020 var det tal barberet ned til lidt over 1 million. Selskabet kalder da også kundeflugten for ‘ekstraordinær’ i deres præsentation af regnskabet.
Yousee har forsøgt at kompensere for kundeflugten ved at hæve priserne, til dels med succes. Kabel-tv-kunderne gav i 2020 Yousee en omsætning på knapt 3,5 milliarder kroner mod knapt 3,9 milliarder kroner i 2019.
Den svigtende omsætning tvang dog allerede i januar Yousee til at afskedige 125 medarbejdere i Nuuday, der er den del, der blandt andet ejer Yousee.
Også antallet af bredbåndskunder er faldende. Ved udgangen af 2020 havde Yousee 1,13 millioner bredbåndskunder. Ved udgangen af 2019 var det tal 1,15 millioner.
Til gengæld er der gode takter på mobiltelefoni, hvor Yousee hentede 14.000 nye kunder i løbet af tredje kvartal sidste år.