Der bliver ikke aktiveret mange simkort hos Yousee i disse måneder. Tværtimod. TDC Group har netop udsendt kvartalsregnskabet for årets første tre måneder, og det er ikke sjov læsning. Kundeflugten fortsætter fra selskabet – i særdeleshed Nuuday, der dækker over blandt andet Yousee, Hiper og Telmore.
Alene tv-forretningen havde en nettotilbagegang på 61.000 kunder i forhold til kvartalet før. Samtidig faldt antallet af private mobilkunder med 35.000, mens antallet af private bredbåndskunder gik tilbage med 31.000. I alt har selskabet altså måttet vinke farvel til voldsomme 127.000 kunder på bare tre måneder.
– Det kan vi ikke være tilfredse med. Særligt YouSee har som følge af udløbet af aftalen med Discovery fået en dårlig start på kvartalet med mange opsigelser på tv, hvilket har haft en afledt effekt på mobil og bredbånd, siger Henrik Clausen, der er administrerende direktør og koncernchef i TDC Group, i en pressemeddelelse.
Gaveregn over kunderne
Yousee har i de sidste måneder nærmest begravet tv- og mobilkunder i en en sand gaveregn, i form at gratis tv-kanaler, gratis film og gratis data på mobiltelefonen. Sandsynligvis i håb om at få stoppet hullet, hvor kunderne strømmer ud …
– Vi har fuldt fokus på at stoppe denne negative udvikling og eksekvere på vores målsætning om at skabe den bedste oplevelse for vores kunder, både når det gælder fleksibilitet og kvalitet, og uanset om det gælder tv-indhold, telefoni eller bredbåndsløsninger, siger Henrik Clausen.
Driftresultatet i Nuuday faldt med voldsomme 9,1 procent, mens erhvervsdelen TDC kunne levere et positivt driftsresultat på 0,6 procent. For TDC Group som helhed faldt omsætningen med 4,1 procent til 4.126 millioner kroner og bundlinjen endte med et minus på 672 millioner kroner.